Et talent på vej frem

I oktober og november  afholdt KBH+, AskovFonden i samarbejde med Københavns Erhvervshus det alternative iværksætterkursus, LAB2200 – fra idé til business.

På kurset er deltagerne blevet klædt på til at gå fra idé til forretningsplan og prototype og er undervejs blevet inspireret og hjulpet på vej af en række dygtige og erfarne iværksættere.

Deltagerne har alle brugt deres talenter og interesser til at udvikle unikke forretningsidéer. Et godt eksempel på det er Nada, der har brugt sin passion for at tegne til at udvikle design-konceptet Niido Diidos Tees. NDtees er baseret på, at du som kunde kan bestille et design efter ønske og få det trykt eller tegnet direkte på en t-shirt. Før du modtager t-shirten får du som kunde mulighed for at se Nadas skitse.

LAB2200 blev afsluttet med en finale, hvor alle deltagere præsenterede deres forretningsidéer foran et panel bestående af erfarne iværksættere og virksomhedsrepræsentanter fra blandt andet IBM, Relationshuset Gekko og Aiaiai. Panelet gav alle deltagere brugbar feedback med på vejen og afgjorde, hvilke deltagere der vandt startkapital til at få deres virksomhed udover rampen. Nada udmærkede sig i en sådan grad, at både Jan Køhler fra Relationshuset Gekko og den drivkraftige iværksætter Thomas Madsen-Mygdal, som bl.a. står bag Socialsquare, Podio og 23, besluttede sig for at give hende månedlige mentortimer med på vejen.

LAB2200 har været et springbræt for talentfulde Nada, hvis salg allerede er kickstartet og hvis flotte designs allerede florerer på de sociale medier.

Nada tee

Se Nadas design og Følg hende på Twitter og Instagram som @NDtees og ‪#‎NDtees!