STILLINGSOPSLAG: KBH+ SØGER VIRKSOMHEDSKONSULENT

I KBH+ støtter vi unge i at nå deres personlige og faglige mål ved at lytte til dem, guide dem og bygge bro. Med udgangspunkt i de unges potentialer arbejder vi for at styrke deres talenter og give dem retning. Vi er kort sagt et hus for unge, som vil inspireres, udfordres og motiveres til at udvikle sig i et trygt rum.

KBH+ er en afdeling under AskovFonden som henvender sig til unge mellem 16 til 30 år. De unge er henvist fra et jobcenter eller vælger selv at komme.

Vi bor i et stort hus på Ragnhildgade i København, hvor alle aktiviteter og tilbud indenfor kultur, uddannelse, erhverv og det socialfaglige område er samlet under ét tag. Vi har åbent alle ugens dage.

Vores personalegruppe er mangfoldig og består af psykologer, socialpædagoger, socialrådgivere, kulturmedarbejdere og professionelle kunstnere.

kbhplus-på-mur

JOBBET SOM VIRKSOMHEDSKONSULENT:

Vi søger en person, der har lyst til at arbejde i et hus i rivende udvikling. Vores fokus er at udvikle modeller for unge i samarbejde med det offentlige, erhvervslivet, kulturlivet og civilsamfundet. Vi søger en virksomhedskonsulent, der har erfaring med arbejdet med unge som er udsatte – det kan være psykiske problemstillinger, sociale og personlige udfordringer og unge som har eller har risiko for kriminel adfærd.

Stillingen er 30-37 timer pr uge og er tidsbegrænset til 31.12.2017.

Som virksomhedskonsulent i KBH+ bliver du ansvarlig for at videreudvikle metoder og varetage opgaverne, der knytter sig til at få vores unge tættere på arbejdsmarkedet. Du vil derfor få ansvaret for samarbejdet med både virksomheder og uddannelsesinstitutioner.

Dine konkrete opgaver vil være:

  • at afholde løbende samtaler med unge og i samarbejde med dem formulere individuelle planer for beskæftigelsesrettede aktiviteter
  • at videreudvikle og varetage kontakt til virksomheder og uddannelsesinstitutioner med henblik på at få de unge i uddannelse eller job
  • at varetage administrative opgaver ifm eksterne samarbejdspartnere og i internt journalsystem
  • være mentor for de unge i forbindelse med opstart i virksomhed eller uddannelse
  • gennemføre planlagte aktiviteter og bidrage til udvikling af nye ideer i forhold til at få målgruppen i beskæftigelse

VI FORVENTER AT DU:

  • har erfaring med mennesker, der er udfordret og ikke pt er inkluderet på arbejdsmarkedet
  • har dokumenteret erfaring med målgruppen – gerne også unge med ”plettet straffeattest”
  • trives med tværfagligt samarbejde både internt og eksternt
  • har et stort drive og overskud både fagligt og menneskeligt
  • er indstillet på at have noget aftenarbejde 2-3 (i tidsrummet 17.00-21.00) gange pr uge
  • er omstillingsparat

VI TILBYDER DIG:

  • en nystartet afdeling hvor du kan være med til at præge udviklingen
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • stort ansvar og medindflydelse
  • meningsfyldt arbejde, hvor du gør en forskel
  • dygtige sparringspartnere
  • at være en del af en større NGO med i alt 6 afdelinger

Læs mere om KBH+ her

Ansøgningsfrist er den 15.01.2016 kl. 12.00

Samtaler afholdes løbende i januar 2016. Startdatoen er hurtigst mulig. Ansøgningen sendes til lene.stavngaard@askovfonden.dk

For uddybende spørgsmål kontakt venligst direktør Lene Stavngaard på mail eller på mobil 61666729 eller Camilla Jensen, socialfaglig koordinator på camilla.jensen@askovfonden.dk.

 

FAKTA OM ASKOVFONDEN:

AskovFonden er en NGO med over 70 års erfaring i at skabe sociale løsninger. I AskovFondens 6 afdelinger arbejder vi for at skabe bedre vilkår for udsatte mennesker i Danmark, og tilbyder hjælp og støtte til mere end 2000 mennesker hvert år. Vores vision er at give mennesker styrken og modet til sat tage ansvar for deres eget liv og det samfund de er en del af.