Voldsom Kærlighed tilbyder skolerne gratis workshops

Fra efteråret 2014 tilbyder Voldsom Kærlighed skoler og uddannelsesinstitutioner at afholde workshops til unge mellem 15 og 24 år om forhold og kærestevold.

Fokus i workshoppen er at udbrede viden om vold i kæresteforhold, at bearbejde tabuer og udvide de unges forståelse af, hvad vold er og hvordan volden opstår. De unge for mulighed for at arbejde med egne holdninger, og hvordan man eksempelvis som kammerart kan gøre en forskel. Emner som kæresteforhold, drama, jalousi og grænser tages op. Alle øvelserne stræber mod at engagere de unge til aktiv deltagelse i workshoppen, og Voldsom Kærlighed arbejder med general holdningsbearbejdning.

Book Voldsom Kærlighed i din 9. klasse, produktionsskolehold, gymnasieklasse eller på et hold på din videregående uddannelse! Skriv til vk@dialogmodvold.dk eller ring på 30 88 88 66

Fakta om kærestevold:

  • Der er ligeså mange unge* der hvert år udsættes for kærestevold som i en udsolgt parken. *unge mellem 16-24 år (SIF 2012).
  • 1-2 elever i hver gymnasieklasse er udsat for kærestevold (SIF 2012).
  • En propfyldt Boxen i Herning svarer til det antal unge, der årligt bliver slået af sin kæreste (SIF 2012).
  • 000 børn overværer årligt vold i hjemmet. 78 % bærer arven videre (DMV 2012).

 

piger på distortion
Se Voldsom Kærligheds kampagnefilm her
Lyt til klienthistorier på hjemmesiden her

Om Voldsom Kærlighed
Voldsom kærlighed er et 3årigt udviklingsprojekt under Dialog mod Vold i AskovFonden og er finansieret af Velux Fonden. Projektets ene mål er, at nå de unge der, hvor de er og støtte dem i et kærlighedsliv uden vold. Det andet mål er at udvikle en rådgivning og behandling til de unge, der allerede har været voldelige overfor en kæreste. Endelig ønsker vi at medvirke til at bryde tavsheden omkring kærestevold og derved bidrage til, at flere søger hjælp. Voldsom Kærlighed er det eneste tilbud til unge udøvere af kærestevold, og Voldsom Kærlighed tror på, at forebyggelse sker ved at stoppe volden, der hvor den starter.